شروع با علاقه به نوشتن
من از کودکی به نوشتن علاقه زیادی داشتم. در دبیرستان رشته تجربی خواندم و سپس در دانشگاه زمینشناسی تحصیل کردم، اما همیشه نوشتن و خلق محتوا برایم جذابتر از هر موضوع دیگری بود. من همیشه به دنبال راهی برای پیوند دادن علاقهام به نوشتن با شغلی بودم که بتواند در کنار ایجاد ارزش، آیندهای شغلی برایم بسازد.
ورود به دنیای خبرنگاری
نقطهعطفی در مسیر من زمانی بود که در یک کارگاه ترانهسرایی با خبرنگاری به نام “مجتبی کاوه” آشنا شدم. ایشان در آن زمان در روزنامه «کسب و کار» مشغول به فعالیت بودند و پس از آشنایی، من را به دنیای خبرنگاری دعوت کردند. ایشان با معرفی من به دوستانشان در اتاق بازرگانی تهران، زیرمجموعه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی، فرصتی را فراهم کردند تا وارد دنیای خبر و خبرنگاری شوم.
تغییر مسیر به سمت کپی رایتینگ
اما بهطور طبیعی و پس از مدتی، متوجه شدم که خبرنگاری به دلیل برونگرایانه بودن، برای من آنچنان که باید جذابیت نداشت. این احساس باعث شد که به دنبال مسیری جدید و کاری که بتوانم در آن همچنان از نوشتن بهره ببرم و در عین حال در فضایی کمتر اجتماعی و با دنیای دیجیتال مرتبط باشد، بگردم. پس از جستجو و تحقیق، به مفهومی به نام «کپی رایتینگ» برخوردم که آن زمان در ایران هنوز چندان شناختهشده نبود.
ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ
در سال 1395، زمانی که کپی رایتینگ در ایران در آغاز راه خود بود، من با جستجوهای زیاد و تلاش فراوان به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ رسیدم که به دنبال یک کپی رایتر بود. رزومه من آن زمان بهطور عمده شامل تجربههایی از روزنامهنگاری و نوشتن محتواهای محدود بود، اما با همین رزومه، برای مصاحبه دعوت شدم و وارد دنیای محتوا شدم. این اتفاق نقطه آغاز من در دنیای دیجیتال مارکتینگ و کپیرایتینگ بود.
ارتقای دانش با دورههای تخصصی
اما این مسیر تنها به تجربههای عملی محدود نشد. برای ارتقاء دانش و مهارتهای خود در این زمینه، دورههای مختلفی را گذراندم، از جمله دورههای ویراستاری که به من کمک کرد تا توانایی ویرایش و بهبود متون را بهطور حرفهای توسعه دهم. همچنین بهطور همزمان، به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت رسانه پرداختم تا بهصورت آکادمیک نیز در این حوزه بیشتر شناختهشده و توانمند شوم.
همکاری با برندهای معتبر
از آن زمان به بعد، با برندهای مختلفی همکاری کردم و خوشحالم که توانستم در کنار تیمهای خلاق و حرفهای، محتوای ارزشمندی خلق کنم. برندهایی همچون کارپینو، الوپیک، الی گشت، بانی مد و بسیاری دیگر، بخشی از مسیر حرفهای من بودهاند. این تجربهها به من کمک کردند تا بهطور کامل وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ و کپیرایتینگ شوم و امروز در این زمینه به عنوان یک متخصص به کار ادامه دهم.